کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با کاهش بیشینه و کمینه دما، هوای سرد پاییزی تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ 25 October 2021
 کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با کاهش بیشینه و کمینه دما، هوای سرد پاییزی تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است.

به گزارش تابناک همدان، محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد و سردی نسبی دمای هوا پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مدت افزایش نسبی سرعت وزش باد در ساعت‌های میانی روز به خصوص در مناطق بادخیز استان همدان پیش بینی می‌شود. 

به گفته باقری شکیب، از فردا (یکشنبه) در پی افزایش رطوبت هوا، میزان حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: دمای کمینه هوای بیشتر نقاط استان همدان تا چهار روز آینده به کمتر از صفر درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و موجب سرد شدن نسبی دمای هوا در منطقه می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و قهاوند و بهار با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار