‍ فرماندار همدان:
فرماندار همدان گفت: جهت ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه هم افزایی مراکز دولتی و غیر دولتی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 25 October 2021
نشست ویژه هماهنگی ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نماینده سازمان‌های مردم نهاد در دفتر فرماندار شهرستان همدان تشکیل شد.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار شهرستان همدان گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی که در شهر همدان با آن مواجهیم اخبار خوبی نیست و ضرورت دارد این موارد با دستور کار مشخص در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و از همه توان برای جلوگیری از این موارد استفاده کنیم.

محمد علی محمدی با اشاره به ظرفیت قابل توجه سازمان‌های مردم نهاد افزود: بهره گیری سمن‌های فعال در امر آسیب‌های اجتماعی از کمک خیرین جهت توانمند سازی افراد و خانواده‌های آسیب دیده می‌تواند بسیار موثر و کارآمد باشد.

وی با اشاره به خدمات نهاد‌های حمایتی تصریح کرد: مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، گرمخانه شهرداری و استراحتگاه شبانه بهزیستی ویژه زنان با شرح وظیفه مشخص فعالند، اما پس از مراجعه و بهبود آسیب دیدگان باید درصدد حمایت و توانمند سازی این افراد و خانواده‌ها باشیم.

مدیر کل بهزیستی همدان ارایه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری را از جمله اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: اعتقاد داریم فعالیت اورژانس اجتماعی باید بنحوی باشد که مانند اورژانس ۱۱۵ هر فردی که در معرض خطر و یک آسیب جدی اجتماعی و خانوادگی قرار دارد با این مرکز تماس و خدمات بگیرد.

مهدی دیناری از فعالیت مرکز خود معرف ویژه معتادان در شهر همدان خبر داد و افزود: افراد دارای پرونده در این مرکز پس از بهبود و سلامت طی دوره مشخصی می‌توانند ضمن فراگیری حرفه مورد نظر خود از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد و دوره بازگشت ۷ ساله بهره‌مند شوند.

در این نشست که با حضور مدیر کل بهزیستی استان و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شد ضمن بررسی وضعیت موجود نحوه جمع آوری، نگهداری و حمایت از افراد بی سرپناه و معتادان متجاهر هماهنگی لازم به منظور هم افزایی بیشتر در این زمینه بعمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار