شهردار صالح‌آباد در نشست با مجمع نو اندیشان جوان گفت: مشارکت جوانان و ورود به مسائل گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه‌های گوناگون شهرستان بهار است.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 24 October 2021
شهردار صالح‌آباد در نشست با مجمع نو اندیشان جوان گفت: مشارکت جوانان و ورود به مسائل گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه‌های گوناگون شهرستان بهار است.
 
 
مشارکت جوانان نوید بخش آینده‌ای روشن است

به گزارش تابناک همدان، شهردار صالح آباد با بیان این مطلب در جلسه با مجمع نواندیشان جوان شهرستان بهار گفت: معرفی افراد و حوزه‌های تخصصی مشاوران این مجمع در فضای مجازی و بهرمندی از نظرات کارشناسی متخصصین هر حوزه در پیشبرد اهداف نهاد‌ها و ارگان‌ها بسیار موثر است.

مهدی سحاب‌روشن ادامه داد: به منظور شناسایی، بررسی و رفع مشکلات محلات مختلف شهر شورایار محله در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر صالح‌آباد قرار دارد که از این طریق با شناخت عمیق مشکلات محلات و انتقال و بررسی آن و افزایش مشارکت مردمی گام‌های بهتری در رفع مشکل آن‌ها برداشته می‌شود.

وی، بازدید شهرداران بهار و ازندریان از کارگاه تولید سنگ مصنوعی شهر صالح آباد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در همین راستا شهرداران این شهر‌ها در صدد هستند با راه‌اندازی کارگاه سنگ مصنوعی و جالیز علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری گام‌های اساسی در خودکفایی بردارند.

 و‌ی اظهار داشت: با هم اندیشی می‌توان در حل مسائل شهری تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

دبیر مجمع نواندیشان جوان شهرستان بهار با بیان اینکه از بدو فعالیت این مجمع در شهرستان بهار حدود شش ماه است که می‌گذرد، گفت: در این مدت با جذب نخبگان هر حوزه، فعالیت مجمع را از شهرستانی به استانی بسط و گسترش دادیم به گونه‌ای که اکنون تمام شهرستان‌های استان دبیران مجمع کار‌ها را دنبال می‌کنند و به دنبال انتخاب دبیران شهرستان‌های نهاوند و کبودراهنگ هستیم.

عرفان احمدی‌لو ضمن تشریح فعالیت مجمع گفت: هیأت اندیشه‌ورز که در دولت قبلی روی کار آمد دارای پنج کارگروه علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و کارآفرینی بود که به دلیل دولتی بودن آن اهرم اجرایی قوی نداشتیم و از سوی دیگر نیاز به تکمیل‌تر شدن کار گروه‌ها در حوزه‌های مختلف احساس می‌شد که پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم هیأت اندیشه‌ورز منحل شد و در همین خصوص به فکر ثبت مجمع نواندیشان با بهره‌گیری از تجربیات کارگروه‌های شهرسازی وتوسعه شهری، کمیته فضای مجازی، کمیته خبرنگاران، علاوه بر کمیته‌های پیشین افتادیم و فعالیت مجمع در هر کارگروه با انتخاب دبیر و مشاور مسائل و مشکلات هر شهر شناسایی و ضمن بررسی در کارگروه‌های مختلف، نظرات کارشناسی با مدیریت هزینه کمتری در اختیار متولی دستگاه‌های اجرایی و... قرار می‌گیرد.
 
آرش رجبی، دبیر کارگروه شهرسازی و توسعه شهری این مجمع نیز گفت: با رصد نیازهای هر شهر و اولویت‌بندی این نیازها و تدوین برنامه مدون اجرایی صحیح پروژه‌ها با کمترین هزینه و با بازخوردی بهتر به توسعه و پیشرفت شهرها کمک می‌کنیم چرا که شهرداری‌ها برای مطالعه طرح‌ها با هزینه‌های چند صد میلیونی اقدام به همکاری با شرکت‌های مشاوره می‌‌نماید و این در حالی است که مجمع تمام این کارها را صرفاً با هدف توسعه و پیشرفت هر شهری متناسب با نیازهای آن شهر با مدیریت هزینه در اختیارشان قرار می‌دهد که ارائه مشاوره با تهیه طرح‌ها و... را به عهده دارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار