کد خبر: ۱۰۰۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹ 22 October 2021
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در باب ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند. این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود.
 
به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی نظیری بیان کرد: امام خمینی(ره) که از روز نخست پایه دعوت و نهضت خود را بر وحدت ملت ایران و امت اسلام بنا نهاد و همواره در پی یافتن راه های وحدت بود با این ابتکار به همگان درس داد تا ما از او تعلیم بگیریم.
هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین است
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که در هفته وحدت برگزار می‌شود گفت: برنامه ریزی‌هایی در سطح استان شکل گرفته که همزمان با هفته وحدت در حال اجرا هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری افزود: در این ایام بیش از ۱ هزار و ۵۰ محفل جشن و سرور در مساجد و محافل دینی برگزار می شود.

وی گفت: مساجد و دیگر اماکن مذهبی اقدام به آذین بندی برای این ایام مبارک کرده اند، که بیش از ۷۵۰ مبلغ، ۴۵۰ مداح به مساجد و محافل دینی اعزام می‌شوند و با هماهنگی که با ۸۵۰ ائمه جماعات صورت گرفته در خصوص این ایام فرخنده به با رویکرد تبلیغ اصیل به سخنرانی و مدیحه سرایی می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام میتوان به اقدام مردمی کمک‌های مومنانه اشاره داشت و برای این منظور در سطح استان بالغ بر ۲۵۰۰ بسته معیشتی با مدیریت تشکل‌های دینی در نظر گرفته شده است.
 
حجت الاسلام نظیری اشاره‌ای به رویکرد جدید سازمان تبلیغات که بخشی را بعنوان تبلیع نوین احیاء شده کرد و افزود: تولید محتوا چند رسانه‌ای و انتشار در فضای مجازی از دیگر برنامه هاست، با توجه به اینکه امروزه مخاطبان از فضای مجازی نیز برای دریافت اطلاعات استفاده میکنند بنابراین در بستر فصای مجازی متناسب با این هفته تولیداتی شکل گرفته است، البته این کار فقط به فضای مجازی محدود نخواهد شد و برنامه‌های متععدی در بستر رادیو و تلویزیون نیز در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها اقدام به تهیه بروشور و تراکت و توزیع در مساجدريال محافل دینی و محلات  داد.

مدیر کل تبلیعات اسلامی همدان گفت: در این هفته بیش از ۲۰۰ ایستگاه‌ صلواتی در مقابل مساجد، هیئت و میادین اصلی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بعنوان ایستگاه سلامت برپا می‌شود، وعلاوه بر آن پخت غذای نذری و توزیع بین نیازمندان نیز دیده شده است.

وی گفت: در روز میلاد جهت سلامتی حضرت مهدی (عجل الله تعالی) نیز بیش از ۱۰۰راس گوسفند قربانی، و در بین نیازمندان توزیع میگردد.

نظیری اشاره‌ای به دیگر اقدام در دست اجرا کرد و گفت: در این هفته مسابقات با مضامین سیره اخلاقی رسول اکرم (صل علی علیه وآله) در فضای مجازی برگزار می‌شود.
 
وی در ادمه افزود: در حوزه قرانی ختم قرآن کریم در محافل و خانه‌های قرآن در حال اجرا است.

حجت الاسلام نظیری در پایان گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی در سطح ۹شهرستان تابعه ترتیبی اتخاذ شده تا کاروان شادی و رژه‌ی خودرویی وموتوری نیز برگزار شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار