رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با اقدامات انجام شده و توزیع گسترده و مناسب گوشت مرغ در بین واحد‌های صنفی، عرضه و تقاضای این محصول به تعادل رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 15 October 2021
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با اقدامات انجام شده و توزیع گسترده و مناسب گوشت مرغ در بین واحد‌های صنفی، عرضه و تقاضای این محصول به تعادل رسیده است.

به گزارش تابناک همدان، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود و بی تردید با این میزان نباید کمبودی در بازار وجود داشته باشد.

اواضافه کرد: در حال حاضر مرغ کشتار شده از سوی اتحادیه از کشتارگاه‌ها تحویل و با نظارت بازرسان بین مرغ فروشی‌های سطح شهر در زمان بندی‌های مشخص توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بخشی از مرغ تولید شده در استان همدان به دلیل اختلاف قیمت راهی مناطق دیگر کشور می‌شد که با تدابیر اتخاذ شده، این مشکل نیز رفع شده است.

متین ابراز داشت: ۱۰ تا ۱۲ تن مرغ شمال به استان وارد می‌شود که به بهانه هزینه حمل و نقل بالاتر از نرخ مصوب توزیع و موجب اخلال در بازار شده است که با همکاری تعزیرات حکومتی با این دسته از فروشندگان برخورد قانونی می‌شود.

او به مردم هشدار داد در هنگام خرید به تاریخ انقضای مرغ‌های خارج از استان توجه کنند، زیرا تاریخ مصرف بیشتر آن‌ها منقضی شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان همدان همچنین به وضعیت عرضه و تقاضای تخم مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ به قیمت ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان در عمده و خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود و فروش بیش از این نرخ نیز تخلف صنفی است.

متین با اشاره به تجمیع تخم مرغ تولید شده استان در شرکت پشتیبانی دام تاکید کرد: این روند موجب ساماندهی چرخه تامین و توزیع شده و کم و کسری‌های گذشته نیز جبران شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز امیدواری کرد: با جوجه ریزی مناسب و افزایش تولید در واحد‌های مرغداری استان شاهد فراوانی گوشت مرغ در ماه‌های آتی باشیم.
منبع ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار