فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان از در امان بودن حیوانات حیات وحش استان همدان از جمله کل، بز و قوچ نسبت به طاعون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 11 October 2021
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان از در امان بودن حیوانات حیات وحش استان همدان از جمله کل، بز و قوچ نسبت به طاعون خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، رضا دانش پژوه با اشاره به مثبت شدن طاعون در استان البرز گفت: خوشبختانه هیچ موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیوانات در مناطق حفاظت شده همدان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین مجموعه حفاظت محیط زیست همدان و دامپزشکی استان همدان وجود دارد، افزود: مجموعه دامپزشکی اقدام به واکسیناسیون دام‌های عشایر و روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده علیه بیماری‌های مختلف از جمله طاعون نشخوارکنندگان (ppr) کرده بنابراین حیوانات حیات وحش ایمن هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه عشایر در مناطق مختلف استان همدان ساکن می‌شوند و ماه‌ها در آن مکان مستقر هستند، گفت: مجموعه دامپزشکی به محض استقرار عشایر اقدام به معاینه دام‌های آن‌ها کرده و از نظر تمامی بیماری‌های احتمالی بررسی شده و در نهایت با واکسیناسیون احتمال بروز بیماری به صفر می‌رسد همچنین سگ‌های نگهبان آن‌ها نیز علیه هاری واکسینه می‌شوند.

رضا دانش پژوه افزود: برخی عشایر در نزدیکی مناطق حفاظت شده ساکن شده و به امرار و معاش می‌پردازند و امکان انتقال و سرایت بیماری‌های دامی با حیوانات وحوش وجود دارد، بنابراین انجام واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از بروز بیماری و تلفات حیوانات است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار