مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان: پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع سبب دسترسی بیمه شدگان به خدمات در بخش خصوصی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 11 October 2021
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اعلام آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در استان گفت: پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع سبب دسترسی این بیمه شدگان به خدمات در بخش خصوصی می‌گردد.

به گزارش تابناک همدان، دکتر سعید فرجی با بیان اینکه بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها، پزشک خانواده افراد است گفت: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند. متاسفانه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه چندین سال است که زیرساخت‌های طرح "پزشک خانواده" فراهم شده و ۵۰ درصد کار پیش رفته، اما ادامه روند این طرح منوط به تمایل مردم به بهره‌مندی از این طرح می‌باشد افزود: مزایای طرح پزشک خانواده بسیار زیاد است و اگر طرح پزشک خانواده به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

دکتر فرجی با بیان اینکه پزشک خانواده جزئی از خانواده افراد به شمار می‌آید که کاملا خانواده را می‌شناسد و می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را داشته باشد افزود: تجویز‌هایی برای مراجعه به یک پزشک خاص و یا مصرف دارو‌ها، از سوی برخی افراد برای دیگران نیز وجود دارد که رویه مناسبی نیست چرا که با علم کافی انجام نمی‌شود و فضای مجازی نیز به این تجویز‌های خودسرانه دامن زده در حالی که بدون علم و آگاهی است. امیدواریم که این موضوع نهادینه شود که بهترین فرد برای مشاوره و تشخیص بیماری پزشک خانواده است و افراد می‌توانند هر سوالی را به جای پرسش از دیگران یا فضای مجازی از او داشته باشند تا طبق اطلاعات دقیق، علمی و به روز پزشک خانواده، به پاسخ مناسب دست یابند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده باشند و باعث ازدحام شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست گفت: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

دکتر فرجی با تاکید به اینکه امین‌ترین و دقیق‌ترین تشخیص برای یک فرد تشخیصی است که توسط پزشک خانواده او انجام شده است افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است. مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواست‌هایی مانند انواع تصویربرداری، سی تی اسکن و ... حتی برای بیمار عوارض نیز دارد. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جا‌های ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد. 

دکتر فرجی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند افزود: ممکن است افراد با هزینه‌های سنگین جراحی مواجه شوند در حالی که اگر بیمه باشند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار