امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: عدالت به عنوان مهمترین هدف و خواسته نظام جمهوری اسلامی در بستر امنیت محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 09 October 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: عدالت به عنوان مهمترین هدف و خواسته نظام جمهوری اسلامی در بستر امنیت محقق می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: احترام به ناجا احترام به امنیت و تقویت نیرو‌های مسلح از جمله نیروی انتظامی، تقویت امنیت و سرمایه اجتماعی است و هم اینک مردم امنیت و نظم را احساس می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظم عمومی موجود در جامعه و اقدام‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مفاسد مرهون تلاش نیروی انتظامی است افزود: آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی با آرمان نظام‌های اجتماعی و سیاسی دنیا متفاوت است و یکی از اهداف بزرگ جمهوری اسلامی مساله عدالت است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: عدالت در عرصه‌های مختلف نه به عنوان توصیه اخلاقی بلکه به عنوان الزام فقهی و حقوقی در قرآن کریم مورد توجه است و همه حاکمیت، دولت و مردم مکلف هستند به دنبال تحقق عدالت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: محقق کردن عدالت در جامعه همچنین تحقق بسیاری از آرمان‌ها در جامعه بدون امنیت امکان پذیر نیست و با فراهم شدن بستر امنیت در جامعه توسعه در بخش‌های مختلف نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود فضای امنیتی می‌توان با فساد مبارزه و در برابر مستکبران ایستاد و در صورت نبود امنیت و بستر آرامش آرمان‌ها مد نظر نظام جمهوری اسلامی محقق نمی‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: امنیت سرمایه اصلی برای پیشرفت جامعه و عامل هدایت کشور محسوب می‌شود و اهداف نظام جمهوری اسلامی، دستیابی به هنجار‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: یک حاکمیت، دولت و ملت ضعیف برای تحقق آرمان‌های نظام ناتوان هستند چرا که تحت سیطره و اراده مستکبران قرار گرفته و همانند برخی کشور‌های شمالی دیگران برای او تصمیم می‌گیرند.

وی بیان کرد: برای تحقق آرمان‌های یک ملت به ویژه نظام جمهوری اسلامی باید مولفه‌های قدرت تقویت شوند که این مولفه‌ها شامل وسعت سرزمینی، جمعیت، نیرو‌های مسلح، اقتصادی قوی، سلاح قهریه و تسلیحات نظامی است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: کشورمان اگر بخواهد در عرصه‌های بین المللی نقش آفرینی کند به طور حتم باید این مولفه‌های قدرت را تقویت کرده و دولت، کشور و نیرو‌های مسلح قوی داشته باشد همچنین به افزایش جمعیت توجه کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: مولفه‌ها قدرت در کشورمان به وفور دیده می‌شود با این وجود باید موضوع جمعیت، اقتصاد، نیرو‌های مسلح و مردم به عنوان مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی تقویت شوند چرا که قدرت جمهوری اسلامی مردم بنیاد است.

وی اضافه کرد: حضور مردم عامل تقویت جمهوری اسلامی، قدرت گرفتن این کشور و شکل گیری حاکمیت قوی است بنابراین خدمت به مردم در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: بنیان و اساس قدرت نظام اسلامی مبتنی بر مردم و حضور بر مردم است و نیرو‌های مسلح و ناجا که ارتباط زیادی با مردم دارند باید به مردم به عنوان، ولی نعمتان کشور احترام بگذرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تلاش برای تحقق عدالت را کوشش برای اعتلای «کلمه الله» دانست و ادامه داد: آنچه باعث معرفی ایران در سطح بین المللی می‌شود وجود جوانان مومن، انقلابی، دارای اراده قوی و پولادین است.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهر ماه آغاز شده است.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار