عقدنامه‌ای پس از ۱۱۳ سال در سامانه حافظه ملی ایرانیان به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 09 October 2021
در کنار مجموعه کم نظیری از اسناد، عکس‌ها و کتاب‌های تاریخی که طی دو ماه گذشته به مرکز اسناد همدان اهداء شده است، عقدنامه‌ای به تاریخ ۱۳۳۰ قمری مربوط به حدود ۱۱۳ سال پیش نیز اهداء شد که در آرشیو ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش تابناک همدان، میثاق گودرزی مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر افزود: در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ قطعه عکس، ۸۱۶ برگ سند، تعداد قابل توجهی دفتر سیاق مربوط به بازاریان همدان و انواع منابع دیجیتال از سوی مردم فرهنگی و ادیب همدان به این مرکز اهدا شده است که با تلاش کارشناسان مرکز، در آرشیو ملی ایران ثبت و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

وی افزود: عقدنامه‌ها در بین اسناد اهدایی از جذابیت محتوایی و بصری بالایی برخوردارند چرا که علاوه بر ارائه اطلاعات مستند از آداب و رسوم مردمان گذشته، ذوق هنری و ادبی آنان را نیز بازگو کرده و سندی بر سطح فرهنگ، ادب و هنر مردم منطقه است.

وی افزود: عقدنامه‌ای که توسط علیرضا امینی به این مرکز اهدا شده بسیار زیبا، دارای خوشنویسی قابل توجه و نثر زیبایی است که در ذی الحجه سال ۱۳۳۰ قمری تحریر شده است و خوشبختانه به همت خانواده محترم امینی به خوبی نگهداری و هم اکنون در آرشیو ملی ایران ثبت و ضبط شده است تا برای آیندگان باقی بماند.

گودرزی ضمن تقدیر از همه همراهان با اسناد ملی و اهداگران سند به آرشیو ملی ایران افزود: همه ما در قبال نگهداری از اسناد تاریخی مسئولیم و باید باور داشته باشیم که اسناد ملی هویت ملی است و در نگهداری اصولی آن‌ها در آرشیو ملی ایران همراهی و مساعدت مد نظر قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار