معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان: اعمال مدیریت فشار همچنان ادامه دار است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ 09 October 2021
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به تداوم اعمال مدیریت فشار گفت: تا زمانی که وضعیت مخازن ذخیره آب به مقدار قابل قبول نرسد این نوع از مدیریت فشار  ادامه دار خواهد بود.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد ضمن تاکید بر اعمال مدیریت فشار، با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی نزولات جوی در سال جاری گفت: بر همین اساس دو راهکار ایجاد منابع جدید آبرسانی و  اعمال مدیریت مصرف در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منابع آبی جدید از وظایف تعریف شده شرکت آب منطقه‌ای می‌باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون منابع آبی جدیدی در دسترس شرکت آب و فاضلاب استان قرار نگرفته، تنها راهکار، مدیریت مصرف و آگاهی بخشی به مردم بود که در این خصوص اقداماتی عملیاتی شد.

نیکداد افزود: موضوع اعمال مدیریت فشار در ساعاتی که نیاز آبی مشترکین کمتر احساس میشد در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس اعمال مدیریت فشار از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح اجرایی و ۶۷ دستگاه کنترلگر فشار منصوبه بر روی شیر‌های فشار شکن انجام این کار را میسر می‌سازد.

وی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های کنترل گر فشار توضیح داد: این دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که در زمان کاهش نیاز آبی شهروندان، فشار آب به حداقل میزان ممکن میرسد و بر همین اساس علاوه بر اینکه هدررفت آب را از طریق نشتی‌های پنهان و شکستگی‌ها به حداقل میزان می‌رساند، مخازن ذخایر آبی سطح شهر را نیز برای روز بعد آماده بهره برداری می‌کند.

حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها اعمال مدیریت فشار بوده و هیچ تصمیمی در ستاد مدیریت بحران مبنی بر قطعی آب اتخاذ نشده است، گفت: در صورت اخذ تصمیمات به منظور قطعی‌های روزانه، تصمیمات مذکور از طریق مراجع به اطلاع شهروندان گرامی خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی در خصوص قطعی‌های آب در طول روز در برخی نقاط شهر، عنوان کرد: این نوع از قطعی‌ها عموما ناشی از شکستگی‌های احتمالی است و در این رابطه طبق روال معمول اکیپ‌های امدادی ضمن حضور در محل حادثه نسبت به رفع مشکل اقدام می‌نمایند.


معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین در خصوص تداوم اعمال مدیریت فشار گفت: تا زمانی که وضعیت مخازن ذخیره آب به مقدار قابل قبول نرسیده این نوع از مدیریت فشار  ادامه دار خواهد بود و تنها ممکن است تغییرات زمانی در آن اعمال شود.

وی در ادامه با اذعان به اینکه طرح آبرسانی اضطراری به منظور جبران بخشی از کمبود‌های تولید آب در حال پیگیری است عنوان کرد: چنانچه نزولات جوی به ماه‌های آذر و دی موکول شود، بارش‌ها تبدیل به رواناب نخواهد شد و قابل بهره برداری نیست.

نیکداد در نهایت خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود ذخایر آبی موجود، نیازمند همکاری مشترکین به منظور حفظ منابع آبی موجود و مدیریت در مصارفشان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار