مدیر کل استاندار گفت: با توجه به نظارت‌هایی که انجام شده است ۱۸ واحد با اعمال جرم جهت اعمال قانون به مراکز قضایی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 09 October 2021
مدیر کل استاندارد همدان گفت: هفته استاندارد با پیام تولید، پشتی بانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری شده که قطعا سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان حاکمیتی در کنار تولید کنندگان و کارآفرینان است.

به گزاش تابناک همدان، محمد مددی در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد تشکیل شد گفت: سازمان با توجه به استراتژی و راهبردی که در پیش گرفته است با تمام توان از تولیدات با کیفیت حمایت می‌کند و در مقایسه با اجرای الزامات استاندارد سازی در بحث تولید خدمات و کالا‌های دارای استاندارد همچون سنوات قبل اقدام خواهد کرد.

مدیر کل استاندارد اشاره‌ای به شعار سال استاندارد کرد و گفت: پیام امسال هفته استاندارد؛ "چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر است" که به نوعی الزامات توسعه پایدار در هر کشور را مبنا قرار داده اند لذا این پیام این معنا و مفهوم را می‌رساند که باید بدون به مخاطره انداختن زیرساخت‌ها و امکاناتی که برای آیندگان است از ظرفیت‌های موجود در همه حوزه‌ها جهت تحقق توسعه پایدار گام‌های بهتر برداریم.

وی در خصوص فعالیت شش ماه نخست سال این اداره استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد عمدتا در چهار محور ماموریت‌ها و مسئولیت‌های خود را در دستور کاردارد که تحت عنوان استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت است، در حوزه استاندارد سازی ماموریت داریم  واحد‌های تولیدی، خدماتی و ... که تولیدات و کالاهایشان مشمول استاندارد اجباری هستند طبق قانون باید اجرای نظام استاندارد سازی و فرایند‌های استاندارد سازی در این واحد‌ها انجام شوند و واحد‌های مرتبط طبق قانون اجازه تولید بدون اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد را ندارند.

 مددی گفت: در جهت اجرای این فرایند‌ها و توانمند سازی مدیران کنترل کیفیت بیش از چهار هزار و ۱۰۰ نفر ساعت به آموزش مدیران کنترل کیفیت آموزش‌های تخصصی و تکمیلی داده شده است.

وی اشاره‌ای به صدور پروانه نشان استاندارد کرد و گفت: در شش ماهه نخست ۴۱ پروانه کاربرد نشان استاندارد صادر شده و ۹۵۰ فقره بازرسی فنی صورت گرفته است.

مدیر کل استاندارد گفت: در بحث تمدید پروانه کاربد نشان استاندارد ۱۴۰ پروانه تمدید شد، ۳۰ پروانه تعلیق و ۳۰ پروانه ابطال شده است و  در بحث ارزیابی انطباق ۳۴۰ فقره بازرسی از مجوعه‌ها انجام شده است.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد در جهت نا امن کردن بازار برای کالا‌های کم کیفیت یا مشکوک به بی کیفیتی نظارت‌هایی را در شبکه تولید انجام داده که این نظارت‌ها شامل بحث بازرسی است که در این خصوص نزدیک به دو هزارو ۶۰۰ بازرسی انجام شده است.

مددی گفت: در بحث اندازه شناسی قانونی نظارت بر دستگاه‌های توزین ثابت و نظارت بر جایگاه سوخت نیز آزمون‌هایی انجام شده که در بحث آزمون نازل‌های سوخت یک هزار و ۵۰۰ نازل و ۲۵۰ باسکول ثابت و حدودا سه هزار و ۴۰۰ ترازو مورد سنجش واقع شده است.

وی گفت: در حوزه استاندارد سازی آسانسور نزدیک به ۲۰۰ دستگاه آسانسور در بخش اداری و اماکن عمومی بازرسی و گواهینامه ایمنی صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار